Novatoriška dvasia

Data:

Pasidalinkite:

Brigita Marija Špokaitė-Norvaiše

Kai kalbame apie išskirtinius ir vaizduotės ribas peržengiančius baldus, daugelis įsivaizduoja italus ar portugalus, prancūzus. Šįkart džiaugiamės galėdami pristatyti unikalų lietuvių prekės ženklą „Desforma“. Tai šeimos vertybėmis ir vizija grįstas verslas, vertinantis meno indėlį. Su kūrybos direktore Brigita Marija Špokaitė-Norvaiše kalbamės apie baldų gamybos meną ir kviečiame pasižvalgyti po elegancijos ir rafinuotumo pasaulį.

Unikalus lietuvių prekės ženklas

Pasak Brigitos Marijos, Kęstutį Špoką, jos tėtį, aistra dizainui paskatino įkurti įmonę, kuri atspindėtų unikalią jo vizijos išraišką. Jis manė, kad baldai turi būti ir funkcionalūs, ir gražūs, be to,  kiekvienas sukurtas kruopščiai ir tiksliai. Kai 1994 m. Kęstutis įkūrė įmonę „Desforma“, jo baldų dizaino vizija buvo drąsi, nes tuo metu pasaulyje vyravo tradicinės formos. Beveik trisdešimties metų patirtis minkštųjų baldų sektoriuje padėjo sukurti tvirtą reputaciją, atitinkančią aukščiausius kokybės standartus. Taigi stengiamasi būti unikalaus dizaino baldų priešakyje: kiekvienas elementas yra pagamintas taip, kad nustebintų. 

Žiūrint į šiuos baldus, akivaizdu, kad jie aplenkiantys laiką, yra savito stiliaus, galintys lygiuotis šalia užsienio dizaino darbų. „Inspiracija kyla iš daugelio dalykų: meno, architektūros, gamtos, mados. Mes peržengiame tradicinio minkštųjų baldų supratimo ribas. Kiekvienas dizainas – tai mūsų meniška išraiška ir išskirtinumas“, – pasakojo Brigita Marija.

Siūlyti kurti meniškus ir kokybiškus produktus yra vienas pagrindinių įmonės tikslų. Pavyzdžiui, keletas kolekcijų buvo sukurtos pritaikant baldų atramos dalį pagal žmogaus nugaros linkį. Taigi „Desformos“ baldai ne tik išraiškingi, bet ir patogūs. „Tačiau reikia ne tik meno pojūčio, bet ir praktinių įgūdžių. Kuriant baldus neužtenka tik dizaino. Būtina įdėti daug darbo, galvoti, kaip tai bus įgyvendinta. Prie to dirba visa komanda, atsakinga už skirtingas gamybos sritis. Nors mano tėčio sukurta technologija (kuri buvo pripažinta kaip išradimas 2003 metais) padeda išgauti tikrai išskirtines formas, kartais vis tiek tenka atsisakyti kai kurių sprendimų dėl techninių kliūčių. Baldai turi atitikti konkrečius standartus bei reikalavimus. Mūsų filosofija – mąstyti apie ilgalaikę perspektyvą: nesenstančio dizaino ir patvarumo kūrinius“, – pasakojo Brigita.

Holivudo verti kūriniai

„Mūsų gaminiai yra novatoriškos dvasios, skatinančios peržengti įprasto dizaino ribas, taigi įmonė įsipareigojusi  vystyti kūrybiškas ir originalias idėjas. Kai prisijungiau prie tėčio kompanijos, prekės ženklą perkėlėme į Londoną“, – šypsojosi Brigita ir tikino, kad tai atvėrė naujų kelių. B. M. Norvaišė labai domisi antikvariniais daiktais ir apskritai visomis meno išraiškomis. Apie antikvarą ir interjerus ji mokėsi „Sotheby’s“ institute Londone. Šiame mieste pasisėmė daug žinių apie daiktų istoriją ir jų kilmę. „Mokėmės prie tikrų XIV a. šedevrų, juos analizavome. Tada supratau, kad kiekviena detalė, parinkta baldui ar sietynui, turėjo tam tikrą prasmę konkrečiu laikmečiu“,  – prisiminė pašnekovė.

Pasak Brigitos, 99 proc. „Desformos“ pagamintos produkcijos išvyksta į įvairiausias pasaulio šalis (JAV, Jungtinius Arabų Emyratus, Australiją, Jungtinę Karalystę, Europą…). „Privatūs užsakovai dažniausiai mūsų gaminius renkasi į svečių priėmimo kambarį, barą ar kitą elegantišką namų kampelį. Esame pardavę baldų ne vienam meno kolekcionieriui“, – pasakojo Brigita ir tikino, kad kiekvienas klientas išskirtinis. 

„Džiugu, kad „Desforma“ atsiduria netikėčiausiose vietose (šypsosi). Štai, pavyzdžiui, greitu metu su garsia Holivudo žvaigžde išeis filmas, kurio scenografijai buvo pasirinktas vienas iš mūsų dizainų. Labai tuo didžiuojamės“, – pasakojo Brigita Marija. Taip pat „Desformos“ baldai buvo ne kartą pritaikyti garsiausių viešbučių vestibiulių, prezidentinių numerių ir net „Google“ biurų erdvių dizainui. Nors lietuviai užsako retai, bet pasitaiko išties nuostabių ir įdomių žmonių, norinčių išskirtinių baldų.  

Įžvelgti meną visur

Brigita Marija pasakojo, kad menas labai svarbi jų baldų dalis. Juk jie gali tapti netgi meno kūriniu. „Mūsų tikslas išgauti skulptūriškas formas, kad baldas galėtų stovėti kambario centre ir būtų patrauklus iš visų pusių. Siekiame, kad gaminiai atitiktų kolekcinių baldų kategoriją“, – apie tikslus kalbėjo Brigita Marija. 

Pasak B. M. Norvaišės, menas – kasdienybės prieskoniai. „Apsilankyti geroje parodoje man vienas įdomiausių užsiėmimų. Planuodama keliones visada įtraukiu apsilankymus galerijose, muziejuose ar parodose. Man menas kelia emocijų, mėgstu jas analizuoti, suprasti kūrėjo išraišką ir kūrinio prasmę“, – aiškino pašnekovė.

„Interjeras kuo puikiausiai gali funkcionuoti ir be meno kūrinių, bet su jais erdvė įgauna prasmės ir gali daug papasakoti apie namų šeimininką. Tai kaip identiteto ir skonio išraiška. Man meno kūriniai svarbiau už nuotraukas rėmeliuose (šypsosi). Namai atspindi mano estetikos suvokimą. Esu absoliuti estetė visose gyvenimo srityse. Mūsų namų interjeras neutralių spalvų, šviesus ir papildytas keletu ekspresyvių akcentų. Svetainėje kabo milžiniškas mano tapytas paveikslas, kuris užbaigia visą vaizdą“, – aiškino pašnekovė.

Brigita Marija sako, kad dabar gyvena tik prekės ženklu „Desforma“ ir visos mintys sukasi apie jį. Nors interjerų kūryba jau nebe pagrindinė veikla jos gyvenime kaip seniau, vis tiek turi patarimų. „Tikiu, kad kiekviena erdvė, vieta, statinys gali įkvėpti skirtingai stilistikai. Nemėgstu į erdves įsprausti vieno ar kito stiliaus. Pradėdama kurti objektą, visada išanalizuoju aplinką ir tada sprendžiu, kokią istoriją jis turėtų papasakoti. Interjeruose dažnai pritaikau antikvarinius ir modernaus meno elementus. Žinoma, erdvėse atsispindi konkretaus laiko tendencijos, bet nemėgstu to pervertinti, nes šių dienų pasaulyje viskas per greitai keičiasi, tad vaikytis tendencijų įrenginėjant namus niekada nerekomenduoju. Manau, mane renkasi žmonės, vertinantys meną, solidžią prabangą, ilgaamžiškumą ir laikui nepavaldžius sprendimus“, – įsitikinusi pašnekovė. 

Panašūs straipsniai

Teisininkė, kurianti interjerus

Jovita Jankauskienė jau 17 metų dirba interjero dizaino srityje. Iš pradžių interjerą laikiusi tik hobiu, dabar drąsiai gali...

Geras kvapas – sėkmės garantas

Prekės ženklo „Sensosell“ įkūrėjai Vaida ir Aurimas Petroševičiai, Kaune įkūrę kvapų rinkodaros butiką, įsitikinę, kad gerai parinktas ir...

Mansarda su charakteriu

Užėję į 120 kv. m butą Vilniuje, Sodų g., pamatytumėte šlaitines lubas, mansardinius langus ir modernios klasikos interjerą,...

Buitis neturi užgožti namų grožio

Interjero entuziastas, restorano „Laurus“ įkūrėjas Laurynas Šauklys sako, kad interjeras – jo aistra. Ieškoti išskirtinių detalių, derinti, atrodytų,...